Thursday 20 February 2014

KANTOI!!!! Pendedahan Sulit Teresa Kok Kantoi Menipu!!!!

Nampaknya isu Teresa Kok masih hangat diperkatakan. Sebelum ini heboh apabila beliau menyiarkan satu video yang berjudul "Onederful Mlaysia" yang menyakitkan hati ramai pihak.Kandungan video itu yang boleh dikategorikan sebagai biadap dan tiada sensitiviti dikecam hebat. Walaupun pihak pembangkang membela tindakan beliau (seperti assobiyyah) namun kecaman yang beliau terima bertali arus. Malahan ada pihak NGO Islam yang menawarkan RM 500 untuk menampar Teresa Kok ini. Sangat menarik. 

Namun yang mengejutkan, terdapat blogger pembangkang turut mempertikaikan kenyataan Teresa Kok. Agaknya blogger tersebut pun dah menyampah dengan tindakan Teresa Kok. "Permainan" beliau dalam menuduh UMNO jelas kelihatan jelik. Malahan perancangan beliau pun meragukan banyak pihak.Jika sebelum ini, beliau mengatakan beliau menerima ancaman apabila dikirimkan kepada beliau Molotov Cocktail.



Nampak kejanggalan pada gambar tersebut?Pernahkah pembaca melihat molotov Cocktail dibuat daripada botol air Mineral plastik? Langsung tak masuk akal. Botol mineral disumbat pula dengan tisu? Memang lawak gambar diatas.



Ini adalah contoh Molotov Cocktail yang sebenar. Dibuat menggunakan botol kaca. Bukan dengan botol Mineral RM 1.20 sebotol. Mohon kaji dahulu sebelum membuat wayang opera.

Wayang yang terbaru dibuat oleh Teresa Kok apabila dikatakan beliau menerima ancaman sekali lagi. Kali ini pejabat beliau disimbah cat merah dan dibuang bangkai ayam. Gambar-gambar di tempat kejadian tersebar di internet sama ada blog pro pembangkang atau kerajaan. Namun kali ini, nampaknya blogger pro pembangkang pun dah muak dengan helah Teresa Kok. Di bawah adalah "print Screen" dari blog tersebut.


Artikel dari blog terbabit:


Bukan aku nak menyokong UMNO/BN dalam hal ini, tapi nampak macam ada benda yang tak kena dengan insiden bangkai ayam dan cat merah di pejabat Teressa Kok semalam yang menimbulkan beberapa persoalan..

Mula-mula kita baca dulu apa yang Malaysiakini laporkan tentang insiden ini..



Cat merah telah disimbah di tangga ke pusat perkhidmatan Ahli Parlimen DAP Seputeh, Teresa Kok.

Bangkai ayam dan gambar Teresa turut ditemui pada kira-kira jam 9 pagi di pejabatnya di Kuchai Lama, Kuala Lumpur, oleh pengurus syarikat pengurusan blok pejabat tersebut, Sim Foo Lan.

Sim kemudian memaklumkannya kepada Teresa dan membuat laporan polis mengenai perkara itu.

Bercakap kepada media di tempat kejadian, Teresa berkata beliau percaya kejadian itu berkaitan dengan kontroversi video satira politik 'Onederful Malaysia CNY 2014'.

Beliau mendedahkan satu kalungan bunga pengebumian juga ditemui di depan pejabatnya awal bulan ini, pada hari keenam sambutan Tahun Baru Cina.

"Saya menyeru semua pihak, termasuk media sosial dan penulis blog untuk berhenti memainkan (isu ini). Mereka sudahpun memainkan isu ini selama dua minggu...

"Mereka harus tahu dari sarikatanya. Tidak ada apa-apa dalam kandungan video itu yang menghina orang Melayu atau pemimpin negara," kata Kok.

Naib pengerusi DAP itu bimbang keselamatan dirinya terancam oleh siri kejadian terhadapnya, termasuk demonstrasi di jalanan Kuala Lumpur, di mana sekumpulan NGO Islam menawarkan ganjaran wang untuk menamparnya.

Bagaimanapun, Teresa berkata, orang ramai juga "sangat marah" dengan semua kejadian yang berlaku itu.

Ditanya sama ada dia takut, Teresa berkata: "Ya dan tidak. Saya masih perlu meneruskan kerja saya dan menghadiri majlis untuk bertemu rakyat.

"Saya tidak mempunyai pengawal peribadi. Tetapi apabila saya menghadiri majlis, akan ada lebih ramai orang bersama saya."

Sambil mengutuk kejadian hari ini, Teresa berkata beliau kesal dengan kejadian itu kerana tangga tersebut dikongsi oleh pemilik lapan unit lain di situ.

Sim, yang turut menghadiri sidang akhbar itu, berkata beliau mengesyaki kejadian itu berlaku antara pukul 11 ​​malam semalam dan 6 pagi ini.

"Saya dimaklumkan oleh beberapa pekerja restoran di sebelah bahawa semua itu tidak ada apabila mereka balik pada jam 11 malam semalam.

"Tetapi mereka mendapati cat disimbah di tangga itu semasa mereka membuka restoran itu kira-kira jam 6 hari ini," kata Sim...

Persoalan yang timbul dalam hal ini bila gambar-gambar insiden tersebar dalam alam maya ini..




1. Bagaimana bangkai ayam itu boleh diletakkan ditangga sedangkan bangkai ayam tersebut kelihatan lebih besar dari jeriji besi itu?.. tengok gambar ayam itu yang dipegang anggota Polis di bawah..



2. Bagaimanapula Pengurus syarikat pengurusan blok pejabat tersebut boleh mengetahui kertas yang dilipat itu adalah gambar Teressa (gambar bawah) sedangkan ianya berada di dalam dan jeriji besi tersebut dikatakan hanya dibuka setelah pihak Polis tiba?


3. Paling menarik ialah... kenapa cat merah yang didakwa dilontar dari luar itu, langsung tidak terpercik ke jeriji besi yang berkunci itu?.. tengok gambar di bawah..



4. Tengok juga gambar dibawah ini.. ketepatan cat dilontar juga amat mengkagumkan, selain tidak langsung menyentuh jeriji besi, dinding luar pejabat juga tak terkesan


... Kerja siapa agaknya?.. kerja orang luar atau orang dalam? Takkanlah semuanya nak disalah kan UMNO/BN kot?..

Lainlah kalau sipelaku itu menggunapakai satu teknologi persenjataan yang baru yang sedang dibangunkan oleh Zorg Industries dari US tu..

Apa yang dibangunkan oleh mereka ialah peluru yang akan meletup setelah ianya ditembak selepas ianya melepasi dinding sesebuah bangunan...

Siapa yang minat nak tahu pasal teknologi tu sila baca di SINI

Apapun.. encik-encik Polis siasatlah sebaik mungkin dan selamat menjalankan tugas...


darisungaiderhaka.blogspot.com

Sekarang terbuktilah bahawa memang masyarakat sudah bosan dan jelik dengan wayang yang dilakukan oleh Teresa Kok ini. Rakyat Malaysia bukanlah orang bodoh. Walaupun ahli politik pakatan akan mempertahankan Teresa Kok ini bersesuaian dengan prinsip assobiyah nya, namun rata rata rakyat sudah boleh faham dengan "aturan" dan permainan mereka. Kecualilah dengan sesetengah penyokong tegar (atau lebih tepat, MACAI) pembangkang seperti gambar di bawah. Gambar tersebut diambil ruangan komen pada blog pembangkang terbabit.


Bukti jelas bahawa kebanyakan penyokong pembangkang adalah assobiyah,tidak dapat menerima keburukan pemimpin pujaan mereka dan mengecam sesiapa yang tidak sependapat dengan mereka. 

Kebanyakkan penyokong pembangkang berbangsa Melayu Islam di Malaysia mudah terpesona dengan persona yang ditampilkan oleh pemimpin agungan mereka. Mereka sudah lupa bahawa Teresa Kok pernah mengharamkan tulisan Jawi di papan tanda. Mereka juga lupa beliau pernah membuat petisyen untuk memperlahankan azan dan membuat projek ladang babi mega di kawasan orang Melayu sejurus Pakatan Rakyat menang di Selangor. Syabas Melayu Islam yang menyokong Teresa Kok!

No comments :

Post a Comment