Monday 14 April 2014

'Saya bukan pak turut'


ALOR SETAR 13 April - Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menegaskan Parti Keadilan Rakyat (PKR) memerlukan khidmat beliau sebagai pemimpin parti itu.

Abdul Khalid berkata, pemimpin seperti beliau iaitu bukan dalam kalangan ‘pak turut’ perlu demi keseimbangan parti itu.
Katanya, beliau tidak mempunyai masalah untuk bekerjasama dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim walaupun mengakui ada kalanya tidak bersetuju dengan keputusan yang dibuat penasihat parti itu dalam kepimpinan parti.

“Saya tidak dengar cakap Anwar 100 peratus walaupun dia (Anwar) nampak saya dengar cakapnya. Ada juga cadangannya saya tolak dan ada juga saya terima. Jadi mesti ada orang bersama pemimpin yang boleh dibawa berbincang. Bukan menjadi pak turut, itu perlu ada dalam parti," katanya di sini hari ini.

Pertandingan Timbalan Presiden PKR dalam pemilihan parti itu bulan depan menyaksikan penyandang, Azmin Ali dicabar Abdul Khalid, Datuk Saifuddin Nasution dan Datuk L. Ramachandran.

Bagi jawatan Presiden, penyandangnya, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail akan berhadapan dengan Anwar yang juga suaminya.

Dalam perkembangan lain, Abdul Khalid turut menyanggah kenyataan Azmin bahawa parti itu harus keluar daripada terus dibayangi Anwar.

“Apa yang saya kata, gandingan bersama Anwar perlu ada, namun jika ada yang perlu berubah adalah jangan ada pemimpin ‘pak turut’dalam parti," katanya.

No comments :

Post a Comment