Monday 17 February 2014

PAS GAGAL MENGEMBANGKAN ISLAM DI SELANGOR! ANWAR IBRAHIM MUNJUL MENJADI JAGUH ISLAM


Setelah dikecam dikiri kanan, atas bawah oleh para blogger Pro Kerajaan atas tindakan beliau menyampaikan ceramah di gereja di Kajang, kenyataan baru Anwar untuk berselindung akan isu itu tersangatlah melucukan. Malah tidak salah kalau dikatakan keanak,anakan dan tidak profesional.

Anwar Ibrahim yang dikatakan calon dari Parti Keadilan Rakyat untuk PRK N25 Dun Kajang telah mengumumkan bahawa mengimarahkan masjid adalah agenda beliau sekiranya memenangi pilihanraya tersebut pada 23 MAC depan. Anwar dikatakan mengumumkan perkara tersebut di dalam program "Sembang Petang Bersama Anwar Ibrahim" di kediaman ADUN Penanti,Norlela Ariffin di Sungai Kantan Kajang,lapor Malaysiakini.com.



“Kalau saya di Kajang ni, saya orang Islam, saya mahu masjid diimarahkan, saya nak mengembangkan agama Islam,”
katanya.

Selangor di bawah pakatan rakyat sejak daripada 2008. Hampir lima tahun Selangor di bawah Pakatan Rakyat, tidak cukup Islamkah di selangor? Bukankah PAS sebahagian daripada kerajaan di Selangor? Kenapa serahkan urusan dakwah dan Islam kepada Anwar Ibrahim? Sudah gagalkah PAS di sana?



Tengok saja kenyataan Khalid Samad daripada PAS.Bukankah itu bukti bahawa hanya PAS sahaja yang paling arif tentang selok belok Islam? Selama ini pun, PAS mendabik dada bahwa merekalah jaguh di dalam urusan ISLAM sampai layak bagi mereka menjatuhkan KAFIR dan menentukan SYURGA dan NERAKA orang Islam. Kenyataan Anwar Ibrahim kali ini seolah olah merendahkan martabat PAS didalam Pakatan Rakyat.

Lagipun, layakkah Anwar menjadi jaguh dalam hal ini? Lihat sajalah track record beliau selama ini. Berbagai kes sosial melibatkan beliau. Video seks, kes liwat di mahkamah, kenyataan bohong tentang 16 September, penipuan Bangladesh dan Blackout. Belbagai bagai lagi isu dikaitkan dengan beliau. Jadi layakkah beliau menjadi jaguh dalam Islam? Lihat sahaja ceramah ceramah beliau. Caci maki menjadi kewajiban beliau.

Sejak pengumuman pilihan raya kecil DUN Kajang ini, Anwar Ibrahim sentiasa memberi jawapan yang berbeza mengapa beliau mahu bertanding. Daripada untuk membantu Khalid Ibrahim, kepada menggantikan Khalid Ibrahim sehinggalah kepada kononnya langkah awal menawan Putrajaya. Dan didalam gereja pula Anwar Ibrahim menggunakan alasan agama untuk membenarkan tindakan beliau.

Jadi bolehlah dibuat kesimpulan bahawa Anwar Ibrahim tidak layak sama sekali berpura pura menjadi jaguh dalam memperjuangkan Islam. Dan terbuktilah selama ini bahawa PAS juga telah berbohong tentang kejayaan mereka mengembangkan Islam di Selangor padahal Anwar sendiri menyatakan dialah yang bertanggungjawab mengembangkan syiar Islam di Kajang.Bukan PAS!




No comments :

Post a Comment